sura tanter hela helgen, wihoooo

"nummerupplysningen välkommen"
"ollilaari"
"förlåt sa du olli.. lari?"
"jaa."
"olli lari, jag söker på det.."
"alltså ollila är efternamnet"
"jaha alltså ari ollila?"
"ja precis"
"då har jag en här"
"mm du borde gå en utbildning i finska namn"

jaaa nu vet jag ju vad jag ska göra i höst! jag ska så klart utbilda mig i finska namn, så jag kan lära mig t.ex. ari ollila såpass bra att jag jag förstår när man kastar om namnen och säger dem som ett ord. så kan jag komma tillbaka nästa vår till nummerupplysningen och vara expert på dessa klurigheter, och de finska tanterna kommer inte behöva vänta hela 10 sekunder, utan bara två. och de kommer hoppa av glädje, ringa min chef och kräva att jag får löneförhöjning. och jag ska för alltid få användning för denna utbildning.

tack alla visa gamla tanter, för att ni vägleder mig i livet


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha åh alltså vad vore vi utan visa tanter?

2012-02-26 @ 18:55:59
Postat av: Hästtjej99

Framtiden är ljus!

2012-02-28 @ 09:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0