otrevligast vinner!!

"nummeruplysningen"
"hej jag vill bli kopplad till ica på dalagatan"
"ja men visst, ska jag skicka dig ett sms med numret också?"
"nej jag vill bli KOPPLAD, SA JAG!!!"
 
 
"nummerupplysningen"
"hej jag vill bli kopplad till säffle buss"
"okej vi ska se... heter det exakt så?"
"nej jag menar y-buss"
"...okej.. ja då har jag numret här, ska jag koppla dig?"
"nej läs numret först"
"okej det är blabla, vill du bli kopplad nu?"
"NEJ verkligen inte!!"
 
 
"nummerupplysningen"
"hej jag vill ha numret till expressen"
"tidningen expressen, då ska vi se"
"ja vafan trodde du"
"... nu har jag numret här, skulle jag läsa det för dig?"
"nej koppla mig, idiot"
 

Älskade kunder, när ni säger att ni vill ha ett visst nummer utgår jag i min enfald från att jag då på något vis ska ge det till er (förslagsvis läsa upp det) innan jag kopplar er. Liksaså tror jag att ni önskar att bli kopplade när ni säger att ni vill komma till ett visst företag. Men ni menar kanske att ni önskar att teleportera er dit. Åh. Vissa människor alltså.

när kunden visar var skåpet ska stå

"nummerupplysningen"
"ja hej jag pratade just med en kollega till dig och han gjorde fel!!"
"ojdå, vad hände?"
"jo jag skulle komma till (säger pytteliten ort)s sågverk"
(jag börjar slå in det för att ha numret redo)
"MEN VAD GÖR DU?????"
"ursäkta?"
"varför KNAPPRAR du när jag pratar?"
"eh, jag tänkte bara ha numret redo här så jag kan se vad som gick snett när du skulle få det"
"du ska inte KNAPPRA!! du ska lyssna på mig!!!"
"okej jag lyssnar. vad hände, blev du felkopplad?"
"nej jag blev kopplad fast jag inte bett om det"
"oj men vet du jag ska åtgärda det där, du hann inte få numret heller, eller?"
"jo jag fick det. men sen kopplade han utan att jag ville"
"okej.... ja det var ju lite klantigt"
"det kan du hälsa din kollega tycker jag!!! och så hamnade jag fel"
"det kan jag göra.. jaså, var hamnade du då?"
"på växeln"
"ja jag ser här att det här sågverket går under stora enso skog, och att det inte finns nummer direkt till de små sågverken, utan att man måste gå genom ensos växel.."
"och det ville inte jag!"
"nej men tyvärr är det enda vägen, det finns inget nummer direkt"
"jo för de på växeln kunde koppla fram mig direkt, vad är det för dålig tjänst ni har när ni inte kan få fram det??"
"så... du fick alltså det enda numret vi kan ge dig på företaget. du blev framkopplad till rätt avdelning.. men är ändå arg på oss?"
"JAA för jag bad inte att bli kopplad och jag fick fel nummer av er!!"
"men som sagt är det där det enda numret som finns att få tag på.."
"men jag kunde ju gå genom växeln, varför kan ite du det??"
"du menar alltså att jag ska ringa upp ett företag och be om ett sätt att ringa till en massa småstäder bara för din skull?"
"... men ni kopplade mig i onödan!!!"
"ja jag är ledsen, men 99% av våra kunder ber att bli kopplade, så min kollega råkade bara göra ett misstag"
"jag tycker du ska skälla ut honom"
"det vet jag inte om jag tänker göra, han är nog medveten om att han gjorde fel"
"nej det verkar ju fan inte så när han inte kan sköta sitt jobb!!"
"jag förstår att du blev upprörd men det är lätt hänt. nu har du pratat i fem minuter och skällt på mig, fast vi inte gjort något fel. vet du hur mycket pengar du slösar på detta?"
"det skiter jag i!!! jag tycker jag är snäll som vill hjälpa ditt företag att bli bättre, det borde du också vilja!!"
 

Och så bara fortsatte det.. Vissa kan bara inte ge sig.

ja, det är där vi äter hjärnor

"jag vill till en restaurang järnspisen... jag tror det kan stavas med hj"

va?

"nummerupplysningen"
"hej jag vill ha en cykelverkstad i kårsta"
"okej det finns ingen där, den närmsta jag har är en i rimbo"
"ja jag vet jag fick det numret av dig eller om det var din kollega nyss"
"... ja det var inte av mig"
"tänkte bara kolla igen, pin pointa (?) att det verkligen inte finns någon i kårsta"
"nej precis, det är så himla litet"
"okej bra jobbat! tack hej"

när kunderna vill lära en att stava

"hej jag söker nån som reparerar peugeotbilar i motala - stavas PEUGUTT!!"

eh

"nummerupplysningen"
"hej jag vill veta var teliabutiken i jönköping ligger"
"ja då har jag två där, på den och den gatan"
"okej. då vill jag inte betala för det här samtalet"
"ursäkta?"
"ja min arbetsgivare har sagt att jag inte får ringa till nummerupplysningen med min arbetsmobil för det är så dyrt"


å nej

"hej kan jag få numret till djursskyddet i eskilstuna? jag vet inte vart jag ska ringa... jag har några grannar som skaffat en chihuahua som de inte vill ha kvar, men de orkar inte åka och avliva den så de tänker sparka ihjäl den eller dränka den, vad ska jag göra?"

va?

"hej en lisbet megell i göteborg"
"sa du megell? hittar ingen där.."
"nej jörgen blomstervall"
"va? ska jag söka på det? i göteborg?"
"typ"
"typ?"
"koppla mig bara"

drygaste drygot

"nummerupplysningen välkommen"
"jag söker brainpeople på mäster samuelsgatan i stockholm"
"ja, okej, jag hittar nåt som heter så på industrigatan i stockholm"
"jag sa mäster samuelsgatan"
"okej, jag kan söka på det"
"ja det fattar du väl? om jag säger mäster samuelsgatan så menar jag det. inget annat"
"ja vi ska se här, jag hittar faktiskt inget där, det verkar som att de sitter på industrigatan. de ska heta brrrainpeeeople alltså?"
"ja jag säger ju det!!! jag betalar 20 kronor för detta samtal och du kan inte ens hitta det jag söker?"
"jag söker så gott jag kan ska du veta"
"ja och det duger uppenbarligen inte! jag vet att de ska finnas där!"
"ja jag kollar..."
"mm. jag ska prata med von ****."
"von ***? är det någon som ska jobba där?"
"JA HAN ÄR VD!!!"
"okej jag ser att VDn på brainpeople heter blabla och inte von ***"
"nu har jag betalat 50 kronor och du kan tydligen inte göra ditt jobb jag vill ha pengarna tillbaka!!!"
"men jag söker ju på det du säger, och det här är vad jag hittar"
"men koppla mig vart som helst då!!!"
"okej, då kopplar jag dig till brainpeople här då.. på industrigatan"
"JA, dit jag INTE VILL KOMMA alltså!!"
"ja du väljer ju själv om du vill att jag ska koppla dit eller inte"
"ja men sök på brain vad som helst då!!!! du måste ju vara lite flexibel för i helvete!!"
"okej jaja..."
"jag vill ha pengarna tillbaaaka pengarna tillbaaaaakaaa! jag har betalat 100 kronor nu och inte fått hjälp med nnååånting BLA BLA BLA BLA"
"ja jag har hittat nåt här, vill du att jag berättar vad eller vill du klaga lite till?"
*tyst*
"jo jag hittade nr till en von *** som jobbar på brain accounting"
"koppla fort som faan!"
"okej. hejdåååå!"
 
 
 

RSS 2.0