endast i nödfall!

många samtal upplever man om och om igen. här kommer ett av många exempel på hur äldre människors rädsla för den så kallade "biltelefonen" kan arta sig:

"nummerupplysningen välkommen"
"...(trycker på knappar)"
"hallå. hallå. haaaallåå."
"(slutar trycka på knappar) hallåå vart har jag kommit?"
"du har kommit till nummerupplysningen."
"jaha. jag vill prata med min dotter."
"vad heter hon då?"
"agneta ******. hon bor på ******vägen"
"jag hittar ett mobilnummer på henne"
"ett bilnummer? nej nej jag vill komma till hennes hemtelefon"
"jag kan söka på hennes adress och se om det finns något hemnummer där"
"åh, kan du koppla mig till adressen? det kan du få göra"
"nej, jag kan inte koppla dig på adressen, men jag kan söka på den och se om jag hittar ett hemnummer"
"jag vill inte ringa biltelefonen. det blir så dyrt att ringa den. inte för mig alltså, men för henne blir det så dyrt när jag ringer henne på biltelefonen förstår du."
"ehh, okej men jag hittar tyvärr inget hemnummer där"
"kopplar du mig på hemnumret?"
"nej, hon har BARA mobiltelefon"
"men det är ett jätteviktigt samtal"
"okej, ja..."
"du får väl ringa på bilen då.."
"okej, då kopplar jag dig, hej hej"
"hejdå"

Kommentarer
Postat av: N

BILtelefon.varje gång. kära gamlingar

2012-02-11 @ 17:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0