ortsägarvägran

många som ringer till oss är lite gammeldags och envisas med att säga riktnummer istället för ort. detta är problematiskt av två anledningar.

1: söker man på riktnummer hittar man bara personer/företag med fasta nummer. alltså inga som har enbart mobilnummer.

2: ett riktnummer går oftast till flera olika närliggande orter, så man får ofta upp för många resultat när man söker på det viset.

Här kommer ett exempel på vilken omväg det ofta blir:

"nummerupplysningen välkommen"
"hej jag vill komma till 0171, ** redovisning"
"okej, då ska vi se... jag hittar inget här.. men 0171, vilken ort är det?"
"0171"
"ja men vad HETER orten du tänker på?"
"0171. men ** redovisning, de har bara mobilnummer."
"ja precis och just därför måste jag veta vilken ort ** ska ligga i"
"jag tror hon som jobbar där ska heta elisabet"
(jag blir trött och söker på riktnumret, hittar att bl.a bålsta tillhör 0171)
"är det kanske bålsta du tänker på?"
"men NEJ, ENKÖPING"
"ooOOOkej" (hittar på en gång)

Kommentarer
Postat av: Hästtjej98

De lärde sig sitt riktnr en gång i tiden, nu är de 2kool4 nummerupplysningen

2012-02-28 @ 09:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0