när kunden visar var skåpet ska stå

"nummerupplysningen"
"ja hej jag pratade just med en kollega till dig och han gjorde fel!!"
"ojdå, vad hände?"
"jo jag skulle komma till (säger pytteliten ort)s sågverk"
(jag börjar slå in det för att ha numret redo)
"MEN VAD GÖR DU?????"
"ursäkta?"
"varför KNAPPRAR du när jag pratar?"
"eh, jag tänkte bara ha numret redo här så jag kan se vad som gick snett när du skulle få det"
"du ska inte KNAPPRA!! du ska lyssna på mig!!!"
"okej jag lyssnar. vad hände, blev du felkopplad?"
"nej jag blev kopplad fast jag inte bett om det"
"oj men vet du jag ska åtgärda det där, du hann inte få numret heller, eller?"
"jo jag fick det. men sen kopplade han utan att jag ville"
"okej.... ja det var ju lite klantigt"
"det kan du hälsa din kollega tycker jag!!! och så hamnade jag fel"
"det kan jag göra.. jaså, var hamnade du då?"
"på växeln"
"ja jag ser här att det här sågverket går under stora enso skog, och att det inte finns nummer direkt till de små sågverken, utan att man måste gå genom ensos växel.."
"och det ville inte jag!"
"nej men tyvärr är det enda vägen, det finns inget nummer direkt"
"jo för de på växeln kunde koppla fram mig direkt, vad är det för dålig tjänst ni har när ni inte kan få fram det??"
"så... du fick alltså det enda numret vi kan ge dig på företaget. du blev framkopplad till rätt avdelning.. men är ändå arg på oss?"
"JAA för jag bad inte att bli kopplad och jag fick fel nummer av er!!"
"men som sagt är det där det enda numret som finns att få tag på.."
"men jag kunde ju gå genom växeln, varför kan ite du det??"
"du menar alltså att jag ska ringa upp ett företag och be om ett sätt att ringa till en massa småstäder bara för din skull?"
"... men ni kopplade mig i onödan!!!"
"ja jag är ledsen, men 99% av våra kunder ber att bli kopplade, så min kollega råkade bara göra ett misstag"
"jag tycker du ska skälla ut honom"
"det vet jag inte om jag tänker göra, han är nog medveten om att han gjorde fel"
"nej det verkar ju fan inte så när han inte kan sköta sitt jobb!!"
"jag förstår att du blev upprörd men det är lätt hänt. nu har du pratat i fem minuter och skällt på mig, fast vi inte gjort något fel. vet du hur mycket pengar du slösar på detta?"
"det skiter jag i!!! jag tycker jag är snäll som vill hjälpa ditt företag att bli bättre, det borde du också vilja!!"
 

Och så bara fortsatte det.. Vissa kan bara inte ge sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0