himmel och pannkaka

Hade idag mitt konstigaste och mest förvirrande samtal någonsin. Kändes som dolda kameran eller nåt, men den här kunden skämtade inte. Jag har nog aldrig varit så förvirrad i telefon. Ja herreminje. Här kommer det!

"nummerupplysningen"
"hej, jag skulle vilja bli kopplad till gud fader"
"...? sa du gud fader?"
"ja jag vill att du kopplar mig till gud fader"
"men det går ju inte"
"varför inte?"
"men... gud.. det går ju inte att ringa till gud. det är ju inte ens säkert att han existerar"
"varför inte?"
"men... eller menar du att du söker ett företag eller så som kallar sig så?"
"det menar jag icke"
"du vill alltså.. bli kopplad till.. gud?"
"ja, varför kan du inte ge mig numret?"
"men det förstår du väl att det är omöjligt... gud är ju ett begrepp inom olika religioner.. som.."
"men hur ska jag gå till väga för att tala med honom då?"
"eh ja.. jag kan ju koppla dig till en församling i din närhet"
"ja de kanske kan berätta för mig hur jag ska göra!"
"vilken religion tillhör du?"
"jag är ingenting"
"... nej då blir det svårt. men du om jag kopplar dig till en församling i närheten kan du nog få lite klarhet där. ska jag ta din närmsta protestantiska kyrka?"
"ja gör det du, de vet nog"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0